No images available in this Gallery Type. Please check admin setting.

מבחני תיאוריה לאופנועים

כיצד להתחיל בלימוד הנהיגה

א.יש להוציא טופס (רש”ל 18} טופס ירוק. הטופס הירוק מכיל את כל הפרטים שלך וילווה אותך עד להוצאת רישיון. לצורך הוצאת הטופס יש להציג תעודת זיהוי.
את הטופס ניתן להוציא בקניון הדרים, רח’ האורזים 2 נתניה בחנות האופטיקה בקומה ב’.

שעות פתיחת המשרד
א-ה משעה 08:00 עד 19:00 (יום ב סגור)
יום ו’ משעה 08:00 עד 12:30

ב. במעמד הוצאת הטופס יצלמו אותך לתמונת פספורט- התמונה תופיע גם ברישיון הנהיגה שנים רבות, אז חשוב לא לשכוח לחייך!

ג. יש לבצע בדיקת עיניים אצל רופא עיניים או אופטומטריסט, ולהחתים אותם בטופס הירוק.

ד. יש לבצע בדיקת כשירות רפואית אצל רופא המשפחה בלבד, וגם אותו להחתים בטופס הירוק.

ה. ולבסוף יוצרים קשר טלפוני עם המורה איציק אורן טל’:0522407777 וקובעים שעור ראשון. ב ה צ ל ח ה!!!

חשוב לדעת!

דרגת רישיון

סוג רישיון

גיל ללמוד

גיל לרישיון

שיעורים מינימאל

הערות

B

פרטי עד 3500

16.5

17

28

לימוד בתיבה ידנית,כולל אוטומט

C1

עד 12 טון

17

18

32

למחזיקים רישיון B-20 שעורים

A2

עד 125 סמ”ק

15.5

16

15

בעלי רישיון B-3 שנים פטורים מתאוריה, בדיקה רפואית ושעורי חובה, חייבים במבחן שליטה במגרש

A1

אופנוע עד 33 כ”ס

18

18

15

לבעלי A2 חובה 8 שעורים.

A

אופנוע מעל 33 כ”ס

21

21

8

שנה ותק לדרגה A1

 

הגדרות

“דרך”- כל מקום שיש לציבור זכות לעבור בו


“דרך עירונית”- תחום דרך אשר בכניסה מוצב תמרור 424 ועד תמרור 425.


“דרך שאינה עירונית”- כאשר מופיע תמרור 425.


 

“דרך מהירה”- דרך שאינה עירונית:
1.יש בה לפחות שני כבישים המיועדים לרכב מנועי בלבד.
2.הכבישים מופרדים על ידי שטח הפרדה.
3.אין מפגשים עם מסילת רכבת, או צמתים.
4.בכניסה יש תמרור המורה על דרך מהירה תמרור 216.


 

“כביש”- חלק מדרך ששופר לצורך מעבר רכבים, או שרכבים נוהגים לעבור בו.


 

“נתיב”- חלק מרוחב כביש, המיועד לטור אחד של רכבים, עם סומן או לא סומן.


“שטח הפרדה” – סימון שטח, אי תנועה , גינה, המחלקים את הדרך לאורכה.


 

“כביש דו סטרי”- דרך המותרת לתנועה בשני הכוונים.


 

“כביש חד סטרי”- דרך בה התנועה מותרת בכיוון אחד. תמרור 618.


 

“שולי דרך”- שטח בין שפת הכביש לרוחב של 3 מטר, או עד התעלה הקרובה.


 

“צומת”- השטח המתהווה על ידי פגישתם של שני כבישים או יותר


 

“מחלף” – מפגש דרכים במפלסים שונים.


 

“רכב” – כל רכב שנע מכוח מכני מכל צורה שהיא.


 

תמרורים

תמרורים מורכבים ממספר קבוצות על פי שייכותם:

1. תמרורי אזהרה – כל התמרורים שצורתם משולש עם הקודקוד למעלה. תמרורים אלה מתפקידם להזהיר את הנהג, ולהכינו למצבים בהם ייתקל בהמשך לנסיעתו.


 

2. תמרורי הוריה – שצורתם עגולה, מתפקידם להורות לנהג לבצע.

א.תמרורים עם רקע כחול מורים על ביצוע פעולות עשה (201 עד229).
ב.תמרורים עם רקע אדום מורים על תעשה ( 401 עד 439 ).
ג.תמרורי ביטול (כאשר יש קו אלכסוני שחור).


 

3. תמרורי מודיעין – צורתם מרובעת מתפקידם ליידע והכוונה.


 

4. תמרורי הכוונה – וסמנים על פני הדרך (801 עד 821).

א.רמזורים

1.אדום – חובת עצירה.
2.אדום וצהוב – היכון להתחלת נסיעה.
3.ירוק – אישור נסיעה.
4.ירוק מהבהב – התראה לסיום הירוק.
5.צהוב מהבהב – רמזור מקולקל (פעל על פי חוקי הדרך בצמתים).

הערה: חלק ניכר מהרמזורים בתחום דרך עירונית אינם מהבהבים בירוק.

זכות קדימה
זכות קדימה – משמעות זכות קדימה הינו מצב שבו הרכב שאמור לקבל זכות קדימה, לא יאט את מהירות נסיעתו לא יסטה ולא יעצור, עשה אחד מאלה, ז”א לא קיבל זכות קדימה.

בתחילת נסיעה, כניסה לצמתים, סטייה מנתיב ובכל מצב בו הנך אמור לתת זכות קדימה, לא לבצע פעולות אשר יגרמו לרכב האחר, הפרעה סיכון האטה או סטייה מנתיב.

להלן דגשים למצבים למתן זכות קדימה:

1. בתחילת נסיעה.
2. בסטייה מנתיב נסיעתך.
3. כניסה למעגל תנועה.
4. כניסה לצמיתים תמרור 301 ו-302.
5. לרכב בטחון בתפקיד.
6. הולכי רגל במעבר חצייה.

24933_mesholash

החוק :

תן זכות לרכב הבא מימין.
בפניה שמאלה – תן זכות קדימה לרכב הבא מימין וגם לבא משמאל.

כאשר יש תמרור 301 תן זכות קדימה – החובה לתת זכות קדימה.
כאשר יש תמרור 302 חובה לעצור ללא שיקול דעת, ולתת זכות קדימה.

מיקום העצירה בתמרור “עצור”

כאשר יש קו עצירה חובה לפני הקו וסמוך לו.

כאשר אין קו עצירה יש לעצור בשדה הראייה, מבלי להיכנס לתחום הצומת.

כאשר התמרור מוצב בצידו הימני חובת העצירה לכל הנהגים הפונים לכל כיוון, או ממשיכים ישר.

כאשר התמרור מוצב בצד שמאל רק לפונים שמאלה, או פרסה.

כאשר רכב ביטחון מכבי אש, אמבולנס משמיע סירנה עם אור אדום או כחול, יש לעצור בימין הדרך. במופע אדום חל איסור להיכנס לתחום הצומת בכל מקרה, ויש לשמור מרחק של 100 מטר, בנסיעה מאחוריו.

זכרו: זכות קדימה מקבלים ולא לוקחים.

יש לאפשר להולכי רגל לחצות את הכביש בבטחה.

חובה על הנהגים לתת זכות קדימה להולכי רגל במעבר חציה.

שימו לב :ברוב הצמתים המרומזרים לפניות ימינה, יש ירוק גם להולכי רגל.

 

סטייה, פניה ונסיעה אחורנית

ביצוע פניה סטייה ונסיעה אחורנית מחייבת זהירות מרבית, לפני ביצוע הפעולות הנ”ל יש לתת אות וסימן על כוונה לבצע את האמור.

באיתות משתמשים במצבים הבאים:

1. לפני פניה.
2. לפני סטייה מנתיב.
3. לפני תחילת נסיעה.
4. בזמן עצירה (האות ניתן אוטומטי, אור אדום נדלק מאחור).
5. בזמן נסיעה אחורנית (ניתן אוטומטי, אור לבן נדלק מאחור).

כאשר אנו מעוניינים לסטות עקב עקיפת רכב או מכשול, או לשנות את נתיב נסיעתנו, או בכוונתנו לפנות יש לבצע בקרת מעבר ואיתות על כך.

פניות ימינה – תמיד מצד ימין לימין.
בפניות שמאלה – יש להבחין באיזה כביש אנו נמצאים ולהיכן אנו פונים.

יציאה מחד סטרי יש לצאת מצד שמאל.
יציאה מדו סטרי מהנתיב הסמוך למרכז.
כניסה לחד סטרי להיכנס לשמאלי.
כניסה לדו סטרי להיכנס לימני.
כניסה לדו סטרי בעל שתי נתיבים לפחות לאותו כיוון להיכנס לשמאלי שבניהם.

נסיעה לאחור – בעיקרון אסורה, פרט למקרים שאין בררה, את הנסיעה יש לבצע רק בעת הצורך, וכמה שפחות לנסוע אחורה.

פניית פרסה – מותר רק כאשר אין איסור, ומנתיב לפניה שמאלה.

אסור לבצע פרסה אלה במקרים שאין הפרעה לתנועה או סיכון רכבים או עוברי אורח, או כאשר אין שדה ראיה.

עקיפות פניה ושמירת רווח

פגישה – שני רכבים הבאים מכיוונים נגדיים בכביש שאינו רחב במידה מספקת למעבר בטוח וחופשי של שניהם, יפחיתו הנוהגים את מהירותם ויימינו ככל האפשר לשפת הכביש ולפי הצורך אף מעבר לכך.

נוהג שנתיב נסיעתו חסום מכל סיבה שהיא ייתן זכות קדימה לרכב שנתיב נסיעתו פנוי.

הסתכלות
הסתכלות רחוקה חשובה מאוד לתכנון הנסיעה הרצופה, וע”י כך להמעיט את ההפתעות בדרך.

בהסתכלות רחוקה אנו משגים תוצאות חיוביות בנהיגה.

1. יציבות הרכב בנסיעה ישרה, ללא זיגוג.
2. בהסתכלות רחוקה מתקבל אצל הנהג מידע רב יותר.
3. קצב נסיעה מתאים לתנאי הדרך.

עקיפות
עקיפה הינה פעולה של לעבור רכב או מכשול ע”י סטייה מנתיב נסיעתנו.
העקיפה מותרת מצד שמאל של הנעקף.

העקיפה תתבצע בתנאים הבאים:

1. האם אין מניעה חוקית לעקוף.
2. האם העקיפה הכרחית.
3. קיים צורך תעברתי.
4. בדיקה אם הדרך פנויה מתנועה בכיוון הנגדי.
5. לבדוק אפשרות של חזרה בטוחה להמשך נסיעה.
6. שמירת מרחק לפני העקיפה, בדרך דו סטרית לקצר את משך העקיפה.

אופן ביצוע העקיפה
שמור מרחק לפני העקיפה, הסתכל קדימה ואחורה דרך המראות, אותת על כוונתך, הגבר מעט את מהירות נסיעתך (בכל מקרה לא לעבור מהירות חוקית מותרת). צור קשר עין עם הנהג הנעקף, עבור את הרכב הנעקף, תסתכל במראה לראות את חזית הרכב הנעקף, אותת וחזור לנתיב נסיעתך.

איסורי עקיפה
1. כאשר יש תמרור האוסר עקיפה או קו הפרדה רצוף.
2. כאשר רכב עצר לפני מעבר חצייה.
3. לפני מפגש עם מסילת ברזל(תמרור132).
4. לפני צומת, ומעבר חצייה.
5. כשהראות לקויה מכל סיבה שהיא.
6. לרכב מעל 4000 ק”ג אסור לעקוף רכב עוקף.

התנהגות הרכב הנעקף
לאפשר לרכב העוקף להשלים את עקיפתו בבטחה, ע”י שמירת הנסיעה בימין הדרך, לא להגביר מהירות, לשמור מרחק סביר ע”מ לאפשר לרכב העוקף לחזור לנתיב נסיעתו.

עקיפת מכשול
1. לעקוף רק בצד ימין.
2. בכביש חד סטרי ניתן גם משמאל לפי המצב בדרך.

שמירת רווח
תסתכל קדימה ותנסה לראות את הנולד וכך תוכל לשפר את זמן התגובה. זמן תגובה ממוצע לאדם הינו 3/4 שנייה.
שמור מרחק של 2 שניות מהרכב שלפנייך (המורה ילמד בשיעור את השיטה).

מרחק התגובה
מרגע ראיית הצורך לבלום ועד לחיצה על דוושת הבלם. מושפע ממהירות הרכב, ומצב הנהג.

מרחק הבלימה
מרגע לחיצה על דוושת הבלם ועד לעצירת הרכב. מושפע ממהירות הרכב, מצב הרכב, והדרך.

מרחק העצירה
שווה למרחק התגובה + מרחק בלימה.

מהירות

על הנהג לנסוע במהירות סבירה בהתאם לתנאי הדרך, כך שיהיה לו שליטה ברכב. עליו לקחת בשיקול הדעת:

1. מצב התנועה.
2. מצב הכביש.
3. תנאי מזג האוויר.
4. בכל מקרה לא לעבור את המהירות המכסימלית הקבועה בחוק.

המהירות המותרת בחוק :

בדרך עירונית עד 50 קמ”ש.

בדרך שאינה עירונית ללא שטח הפרדה בנוי 80 קמ”ש.

בדרך שאינה עירונית עם שטח הפרדה בנוי 90 קמ”ש.

בדרך מהירה 110 קמ”ש.

בדרך משולבת 30 קמ”ש.

רכב שמשקלו מעל 12000 ק”ג מחוץ לעיר בכל מקרה 80 קמ”ש.
רכב איטי, טרקטור ומכונה ניידת 40 קמ”ש.
בכל מקרה במידה וצוין אחרת יש לפעול בהתאם למצוין בתמרור.

הערה: הנהג חייב להתאים את מהירות נסיעתו ולנהוג במהירות על פי תנאי הדרך,

התנהגות בדרך ובכביש

חובה על כל עובר דרך להתנהג בזהירות, ולא לקפח זכותו של אדם אחר להשתמש שימוש מלא באותה דרך. לא יגרום לאדם או רכוש נזק. לא יפריע לתנועה, לא יעכבה, לא יסכן חיי אדם ולא ינהג בקלות ראש.

האותות הניתנים על ידי רמזור למעט צהוב מהבהב יהיו עדיפים על כל תמרור הקובע מתן זכות קדימה.

בכביש – חובה לנהוג בצד ימין.

1. עקיפת רכב מצידו השמאלי בלבד.
א. מותר לעבור מצד ימין כאשר הרכב שלפנייך מתכוון לפנות שמאלה, נמצא בנתיב לפנייה, ומאותת על כך.
ב. כאשר נעים רכבים בטורים וטור הימני מהיר מהשמאלי.
2. עקיפת מכשול מצד ימין בלבד.
3. קו הפרדה רצוף- אסור לעבור.
4. קו הפרדה שמימינו קו הפרדה מרוסק מותר לעבור.
5. קו הפרדה שמשמאלו קו הפרדה מרוסק אסור לעבור.
6. רכב שמשקלו הכולל עולה על 10000 ק”ג ,יכנס ויצא מהצומת בנתיב הימני בלבד.

כניסה לצומת – לא יכנס נוהג רכב לצומת או למפגש מסילת ברזל, אלא אם ביכולתו לעבור ולהמשיך בנסיעתו ללא הפרעה גם אם תמרור הכוונה (רמזור)מתיר כניסה או למפגש כאמור.

זכות קדימה בצומת- לא הוצב תמרור המורה על מתן זכות קדימה בצומת או עצירה לפני צומת יחולו הוראות אלה:

1. התקרבו לצומת כמה כלי רכב מצדדים שונים, ייתן נוהג רכב את זכות הקדימה לכלי רכב הבאים מימין.

2. נוהג רכב המתקרב לצומת או הנמצא בצומת ועומד לפנות שמאלה או לפנות בפניית פרסה לשמאל ייתן זכות קדימה לרכב הבא ממולו הנמצא בצומת או קרוב לצומת (מבלי לגרוע מהאמור בפסקה 1 )

חניה ועצירה

העמדת רכב לזמן כלשהו, שלא לשם העלאת אנשים או הורדתם, או פריקת והטענת מטען, בין שיש ברכב נהג או שאין.

עצירה
העמדת הרכב לזמן כל שהוא, לצורך פריקה וטעינת מטען, כולל אנשים.

אסור לחנות במקומות הבאים:

12 מטר לפני צומת.
12 מטר לפני מעבר חצייה.
12 מטר לפני קו עצירה.
20 מטר לפני ואחרי תחנת אוטובוס.
20 מטר לפני ואחרי מסילת ברזל.
2 מטר מברז כיבוי אש.
בכביש מהיר.
גשר צר.
בתוך מנהרה, ו-50 מטר לפני ואחרי.
חנייה כפולה.
כניסה לחניה, חצר.
כאשר מוצב תמרור – 433, 432, 818,512,511,820,(435 רכב מעל 10 טון.

אסור להחנות על מדרכה (כאשר יש תמרור 627 מותר לרכב עד 2200 ק”ג, עפ”י הסימון).

רכב מעל 5000 ק”ג החונה בשיפוע חייב להשתמש בסנדלי בילום. (מידע ללומדים משאית

רכב החונה בירידה יפנה את הגלגלים למדרכה, ישלב להילוך אחורי וימשוך בלם יד.

רכב החונה בעלייה יפנה הגלגלים לכביש,ישלב להילוך ראשון וישלב בלם חניה.

מפגש מסילת ברזל

נהג המתקרב למפגש מסילת ברזל יאט את מהירות נסיעתו ויפעל בדרך הבאה:

חובת עצירה

1. כאשר המחסום הורד. יש פעמון התראה, והרמזור האדום מהבהב.
כל אחד מהסימנים בנפרד או ביחד.
2. כאשר יש תמרור עצור (ללא מחסום אוט)
א. לעצור לפני הקו, או 4 מטר לפני המסילה הקרובה כאשר אין קו.
ב.לכבות כל מערכת קול, לפתוח חלון להאזין על התקרבות רכבת ואז מקבלים החלטה על המשך נסיעה.

מגבלות

100 מטר לפני המסילה אסור לעקוף(תמרור 132).
20 מטר לפני המסילה ואחריה אסור להחנות.
רכב המסיע או מיועד להסיע 11 נוסעים (כולל הנהג) או יותר. יחצה את מסילת הברזל רק אם הדרך, 20 מטר לפני ואחרי המסילה סלולים.

אורות

חובת אחזקת מערכת האורות במצב תקין. לא ישתמש אדם ברכב אלא אם מערכת האורות מותקנת ופועלת כהלכה.

מושגים:

אורות הבלם: בצבע אדום מסמלים על בלימת הרכב.
איתותים: מרמזים על כיוון הנסיעה. מותר לסמן בעזרת היד כאשר יש תקלה במערכת האיתותים או בנוסף לאיתות הרגיל.
אורות חניה: בצבע לבן.
אורות נסיעה אחורה: צבע לבן.
אור דרך: אור גבוה, מאיר למרחק של 100 מטר.
אור מעבר: אור נמוך שמאיר למרחק של 30 מטר.
אור ערפל: נמצא בחלק האחורי של הרכב. אור אדום חזק שנועד לשימוש במצבי ראיה קשים כמו גשם חזק או ערפל.
עמעום אורות: החלפת האור מאור גבוה לנמוך ולהיפך.
זרקור: מותר להשתמש בו רק מתא הנהג במצב עצירה ואין לסנוור נהגים אחרים.
רכב מסחרי עם ארגז ללא דפנות חייב שרשרת אורות בלילה, גלגלים אדומים ביום. רכב שאורכו מעל 20 מטר חייב פנס צהוב מהבהב על הגג. רכב שגורר רכב מנועי אחר חייב שפנס צהוב יהבהב על גגו.
רכב שרוכבו מעל מטר חייב ב 2 פנסי חזית.
רכב שרוכבו מעל 2.10 מטרים חייב ב 2 פנסי רוחב לבנים מלפנים ואדומים מאחור ממוקמים בחלק הגבוה של הרכב.
רכב מסחרי מעל 3500 ק”ג חייב ב2 טבלאות של מחזירי אור מאחור.
זמן הלילה: ¼ שעה לאחר השקיעה ו ¼ שעה לפני הזריחה.
זמן תאורה: זמן הלילה, וכל זמן אחר בו הריאות לקויה.

סיכום מידות
40 ס”מ- המרחק מרבי שמותר להחנות מהמדרכה.
2 מטר- אסור להחנות בתחום ברז כיבוי אש.
2.5 מטר- אסורת חנית רכב שרוחבו עולה על 2.5 מטר,בכביש או על שולי הדרך.
2.5 מטר- אורך מוט גרירה.
2.55 מטר- רוחב מרבי למשאית עד 12 טון.
3 מטר – רוחב שולי דרך(או התעלה הקרובה).
4 מטר – המרחק שחייבים לעצור לפני מסילת ברזל ,כאשר יש תמרור “עצור” ללא קו עצירה.
12 מטר אסורה חנייה במקומות הבאים:
א. בתחום הצומת.
ב. לפני קו עצירה.
ג. לפני מעבר חצייה.
ד. מול תחנת אוטובוס עם רוחב הכביש פחות מ-12 מטר.
20 מטר אסור להחנות לפני ואחרי, תחנת אוטובוס, ומסילת ברזל.
20 מטר – המרחק שבו ניתן לראות את לוחית הזיהוי של הרכב ,בראות טובה.
30 מטר – מרחק אור מעבר (נמוך) שהפנסים הקדמיים מאירים את הדרך.
100 מטר- מרחק אור דרך (גבוה) שהפנסים הקדמיים חייבים להאיר את הדרך.
100 מטר – המרחק שחייב להראות משולש אזהרה שהוצב בזמן קלקול הרכב.
100מטר- אסור לעקוף לפני מסילת ברזל.
100 מטר – חייבים לשמור מרחק מרכב בטחון.
150 מטר- המרחק שיש לראות את הפנסים והאיתותים האחוריים בזמן תאורה.
150 מטר – בהם הוצבו התמרורים.

גובה מטען מיריבי לרכב
עד 1500 ק”ג – מותר גובה עד 2.5 מטר.
מ 1501 ועד 3500 ק”ג -3 מטר.
מ 3501 ועד 8000 ק”ג -3.5 מטר.
מעל 8000 ק”ג -4 מטר.

זמנים

¾ שנייה זמן תגובה ממוצע לנהג.

1 שנייה – המרחק שיש לשמור מרכב לפנים.

2 שניות – זמן בו אנו בודקים, את המרחק מרכב נוסע לפנינו (שיטת 2 שניות).

30 יום – זמן פסילה מנהלתית, אשר רשאי קצין משטרה להפעיל לנהג שעבר עבירות תנועה.

60 יום – זמן פסילה מנהלתית, אשר רשאי קצין משטרה להפעיל, כאשר יש פגיעה בגוף

90 יום – זמן פסילה אשר רשאי קצין משטרה להפעיל, כאשר, נגרם מוות לאדם.

זמן הלילה: ¼ שעה לאחר השקיעה ו ¼ שעה לפני הזריחה.
זמן תאורה: זמן הלילה, וכל זמן אחר בו הריאות לקויה.

מכונאות

דינמו (אלטרנטור) מתפקידו להטעין(למלא) את המצבר.
מצנן (רדיאטור) מתפקידו לצנן (לקרר) את המים שמקררים את המנוע.
מזרק דלק- מתפקידו לרסס למנוע דלק.
מצת- מתפקידו להצית את הדלק הנמצא בתא השריפה(במנוע) ע”י ניצוץ חשמלי.
בדיקת שמן מנוע, ומים יש לבדוק כל יום.
כשנורית לחץ שמן דולקת , מכבים (לדומם) מנוע. אסור להמשיך בנסיעה.
כשנורית חום נדלקת –עוצרים ולא מדוממים עד שהמנוע מתקרר במקצת.
כשנורית טעינה דולקת- להמשיך בנסיעה עד לחשמלאי רכב הקרוב.
חייב להיות מותקן ברכב סך (מגן) שמש.מגבים תקינים ,ומפשיר אדים שמזרים אויר .
צמיגים. מתפקידם הנוסף לנקז את המים, עומק החרצים צריך להיות לפחות 2 מ”מ.
לחץ אויר צריך להיות על פי הוראות היצרן.
מצבר – מתפקידו לספק זרם לכל מערכות הרכב. יש לבדוק גובה מים מעל התאים 1 ס”מ.
במידה וחסר מים יש למלא עם מים מזוקקים בלבד.
את המצבר בחלקו החיצוני יש לנקות עם מים מהברז.
כאשר נכנסים לשלולית ביציאה יש ללחוץ על הבלמים לבדיקה,וכן לייבוש הבלמים.
תפקיד מסנן האוויר . לסנן את האוויר ,ולספק למנוע אוויר נקי.
מותר לגרור רכב אחד בלבד.

שונות

חובת הזהירות הכללית חלה על כל עוברי הדרך- נהג, הולך רגל, רוכב אופנוע, וכל המשתמשים בדרך.

אסור לעובר דרך להפריע לעובר דרך אחר.
אסור לנהוג ברכב לא תקין.
אסור לנהוג ברכב שהנך לא בקיא בהפעלתו.
אסור לנהוג כאשר המצב הבריאותי לא תקין,

רישיון נהיגה

לרכב מדרגה B – מגיל 16.5 ניתן ללמוד ולהבחן בתיאוריה. מגיל 17 ניתן להבחן מבחן מעשי, ולקבל רישיון.

שלילת רישיון – בסמכות שוטר מדרגת מפקח, ע”י בית המשפט, או רשות הרישוי.

חובת נהיגה עם מסמכים בתוקף חוקי
1. רישיון נהיגה.
2. רישיון רכב.
3. תעודת ביטוח.
4. תעודת זיהוי -(כאשר הרישיון ללא תמונת הנוהג).

הסעת נוסעים – חובה על הנהג לוודא שהנוסעים, ישובים וחגורים בחגורת הבטיחות.

1. דרגה B עד 8 נוסעים לא כולל הנהג
2. D1 שרשום ברישיון עד 16 נוסעים לא כולל נהג.

רישיון נהיגה מחדשים כל 10 שנים.

עדכון פרטים אישיים ,כמו כתובת יש לעדכן תוך 15 ימים.

מלווה
כל נהג מגיל 24 שנים, בעל רישיון נהיגה 5 שנים, ומגיל 30 שנים 3 שנים.

נהג חדש
תוקף הרישיון עד לחידוש שנתיים. חובת נהיגה עם מלווה 3 חודשים ראשונים.
נהג שלא מלאו לו 21 שנים לא יסיע יותר מ-2 נוסעים (רשאי כאשר נוהג מלווה לצידו).

בואו נתחיל!